turrons

turrons

Coca de crema amb sucre?


Us porto la versió de la coca de crema... però sense sucre i no una coca sense sucre i punt, no.
Una coca de crema sense sucre tan bona... que ningú sabrà que no en porta si no li ho dieu.



INGREDIENTS

1/2 litre de crema pastissera sense subre
 Per al brioix:
250 g de farina de força
50 g d'edulcorant "Dayelet Brioches"
3 g de sal
1 ou
25 g de llevat en pastilla
25 g de llard
color, vainilla, llimona
llet (60-70gr. aprox)
(Us recomano la lectura prèvia de la recepta brioix )

Per a decorar:
crema pastissera
cireres fresques o confitades amb edulcorant
pinyons
edulcorant "Dayelet Sucralosa"
anís (opcional)
 









  • En un bol d'amassadora hi posarem l'ou sencer. 
  • Utilitzarem l'edulcorant, especialment dissenyat per a aquest tipus d'elaboracions. 
  • Posarem la mateixa quantitat que posaríem de sucre. Aquesta proporcionalitat ens permetrà no alterar cap de les notres receptes quan volguem substituir el sucre per edulcorant... un punt que es d'agrair al fabricant. 
  • Avui utilitzaré llevat en pastilla que he comprat al forn. És el millor de tots, més que el Levital que venen en grans superfícies 
  • L'esmicolem i l'afegim. Recordeu, mai barregeu la sal amb el llevat o no us pujarà la massa. 



  • Posem una micoteta de colorant groc "ou", que sempre donarà un millor aspecte a la coca. En la secció de consells trobareu una entrada on parlo d'on comprar productes de pastisseria. 
 
  • També empraré una mica de vainilla líquida, de la casa Vahiné, però hi podeu posar d'aquella ensucrada, en pols. 
  • Unes gotes d'essència de llimona, de venda en herbolaris. 
  • Ho batem una mica per ajudar la màquina, ja que quan es treballa amb poques quantitats sempre es fa difícil una bona integració dels ingredients amb el ganxo. 
  • A sobre de la farina... hi posem la sal, sense perill que toqui el llevat. 
  • I finalment, el llard, de venda en qualsevol xarcuteria. 
  • Posem el ganxo per amassar... 
  • I és clar, la llet. Ho deixarem amassar durant uns 20 minuts. Controleu si falta humitat (agregar llet) o sobra humitat (agregar farina), però sempre en quantitats ínfimes, només per corregir. 
  • Quan tingui la textura adequada... deixarem reposar el brioix uns minuts. 




  • Feu una bola i deixeu-la reposar 5 minuts. El brioix sempre agafa molt de nervi i el perd en repós 
  • Amb un corró, estirem la massa i li donem la forma que més ens agradi. 
  • Col·loqueu la coca sobre una safata per al forn (si voleu amb paper cuisson) i deixeu-la fermentar en un lloc sec i sense corrents d'aire (el forn apagat) durant un parell d'hores. Ha de duplicar o triplicar el seu volum. 
  • Un cop apujada la massa, batem un ou... 
  • ...i en pintem suaument tota la coca. 
  • Recuperem la crema pastissera sense sucre..i la treballem una mica. 
  • Omplim una mànega pastissera... 
  • I formem unes tires a sobre de la coca. 
  • Fem el mateix en sentit contrari... per a formar rombs. 
  • Ara, els pinyons. 
  • Poseu-ne molts... que la coca és per a vosaltres!, jeje. 






  • Perfecte. Ara ja podeu preparar el forn a uns 190-200º graus. 
  • Finalment, hi tirarem una mica d'edulcorant "Dayelet Sucralosa" per sobre. Aquest edulcorant de taula, a diferència de l'estèvia, es pot utilitzar en preparacions calentes. Jo l'utilitzo per al café i per al talladet també. L'estèvia es més apropiada per a uns maduixots per exemple, sempre en fred. 
  • Un plugim de sucralosa. No us passeu que la sucralosa es molt més dolça que el sucre... i després encara n'haurem de posar més. 
  • Com us comentava, he utilitzat cireres naturals...fent un tall al mig, es treu el pinyol... 
  • ..i es decora la coca. Potser, a alguns de vosaltres, no us convenç massa la textura de la cirera en cru. La podeu obviar, doncs. 
  • Ara sí, enfornem la nostra coca. 
  • Passats uns 15 minutets... el brioix ja haurà agafat color. Compte, que es crema amb facilitat. 
  • Si no teniu problemes amb el sucre... podeu tirar un rajolí d'anís per sobre de la coca, que li aportarà un sabor excepcional. 
  • No us passeu tampoc, no hem d'emborratxar la coca, només un xorret en general i llest. 
  • Per donar-li un millor acabament, i ja fora del forn, hi posarem una mica més de sucralosa a sobre de la coca... que li aportarà aquesta textura més granulada i atractiva a la vista. 



Ummm... quina oloreta nanos... i no engreixa!.. bé una mica sí, però menys que amb sucre.
Bon Profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Coques

Dolços 3

I les coques? No puc deixar de parlar de la coca nadalenca, de pinyons , amb fruita, amb crema, de sucre, de llardons... ummm boníssim...

coca, turrons, panellets, brunyols...