turrons

turrons

Massapà


Us explico com fer panellets d'atmetlles, el primer que s'ha de fer és el massapà, que el tindrem fet del dia abans, es una base molt utilitzada en reposteria i fàcil de fer.


INGREDIENTS
  
500 g d'ametlla en pols (tipus Marcona)
667 g de sucre
16 g clares d'ou (mitja clara d'un ou petit)
4 o 5 gotes d'essència de llimona o oli essencial de llimona
 
Pel puré de patata:
166 ml d'aigua
33 g de flocs de puré de patata (deshidratat)

 
ELABORACIÓ  


  • Comencem per preparar el puré, que s'haurà de refredar.
  • Quan bulli l'aigua, hi afegim els flocs de puré.
  • Ho retirem del foc i amb un batedor ho remenem bé.
  • Que quedi ben lligat sobretot. No afegiu ni llet, ni sal ni mantega.


 

  •  Ara ho posarem dins un taper i el deixarem refredar.
  • Tapeu-lo amb paper film, per què si no us agafaré pell. Ho reservemi anem a per la resta.





  • Hi posarem mig quilo d'ametlla en pols dins el del bol de l'amassadora.
  • Hi incorporem el sucre.
  • Hi tirarem mitja clara d'ou. Prepareu-la en un got millor.


















    •  


    •  Ho posarem al mínim de velocitat i que vagi fent.
    •  Quan tinguem el puré de patata fred l'afegirem al bol.
    •  I que vagi fent, també. En aquest punt hi afegiríem les gotes d'essència de llimona.
    • Veureu que mica en mica, va lligant. De fet, només s'ha de barrejar bé, per això és fàcil fer-ho a mà.
    • Ja està. Ja tenim em massapà fet.
    • Veureu com es poden fer tota mena de figures.
    • Ja es podria treballar, però jo aconsello deixar-lo reposar una nit a la nevera.
     















    •  


     
    • Amb aquest repòs, el sucre es fondrà una mica i el sucre no serà tal perceptible en boca, tot i que ho serà, no sé si m'explico. Notareu la diferència. Però l'heu d'embolicar amb paper film per què no agafi olors.
    • Es conserva força temps a la nevera. De fet, el podeu fer una setmana abans si voleu.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada

    Coques

    Dolços 3

    I les coques? No puc deixar de parlar de la coca nadalenca, de pinyons , amb fruita, amb crema, de sucre, de llardons... ummm boníssim...

    coca, turrons, panellets, brunyols...